2010? Hahaha!

Selamat tahun baru 2010 kepada semua pembaca setia blog ni! Sebagai memulakan coretan, ingin aku bagi satu soalan cepumas di awal tahun, adakah anda menyembah Allah yang sama di tahun ini? Hahaha

Opps, sebelum para jihadist ameno dan utusan malaysia mula berkumpul dalam blog ni untuk menyatakan iman mereka yang sangat tebal itu, aku cuma nak maklumkan bahawa aku melawak saja. Sama seperti mereka melawak jadi pejuang Islam sekarang ni. Hahaha sekali lagi.

So, apa yang menarik dan masih belum selesai pada 2009 yang bakal kita saksikan pada tahun 2010 ni? Pertamanya Perak masih lagi tergantung keputusannya. Ini bermakna, Md Zambri masih lagi MB separa haram. Tahun ini akan menyambung lagi wayang mahkamah dalam kes perebutan negeri antara rakyat dan ameno yang dibentengi oleh Sultan Perak yang sangat perihatin pada rakyatnya – selama mana rakyatnya adalah ahli seumur hidup ameno. Ampun Tuanku. Patik melawak saja. Hahaha!

Yang kedua, di mana RPK? Kes ini masih belum selesai tahun lepas. Polis dalam statement terbaru menyatakan RPK berada di hotel mewah di London. Mahkamah jugak dalam komen terakhirnya megkritik polis sebab tak boleh nak dapatkan RPK dan membuang masanya. RPK didakwa atas tuduhan menghasut. Apa yang dihasutnya, aku dah tak ingat. Sebab kat malaysiatoday.com, boleh dikatakan semuanya “menghasut” kalau diikut kamus ameno. Teringat game zaman kecik2 dulu, “Where in the world is Carmen Sandiago?”. Bagi aku, ada sedikit keraguan pada pihak polis kalini. Kalau daging anco bekecai dalam hutan pun mereka boleh cari, apa sangat yang hidup dan masih menulis? Hahaha, sekali lagi tabik cikgu, melawak saja!

Hah, apa cerita pulak budak dua ekoq yang letupkan Altantuya tanpa sebarang motif tuhari? Sudahkan digantung? Apa status rayuannya? Bila nak didengaq? Masih ingatkah kita pada kes nasional yang menggemparkan negara ini, sekalipun tidak disentuh tentang motif pembunuhan. Kalau aku jadi lawyer, aku akan kata anak guam aku gila sebab pendakwaraya lansung tak bangkitkan motif untuk kaitkannya. Dan orang yang buat kerja tadak motif adalah robot, atau gila. Dua ekoq tu pastinya bukan robot! Kalau kes ni masih berlansung dan kenyataan aku boleh ditafsirkan sebagai menghina mahkamah, hahaha, aku melawak lagi.

Enjin jet yang hilang lesap dan sekarang berada di beberapa buah negara juga masih lagi belum setel siasatannya. Terakhir, 4tahil kata tiada orang atasan yang terlibat. Kemungkinan besar perebet cabuk atau MP saja yang terlibat dalam mengusung enjin jet ni keluar dari tempatnya. Apa motif pegawai rendah mencuri jet yang besaq gedabak ni, pastinya tidak akan diceritakan. Akaun bank mereka juga pastinya tidak akan didedahkan. Silap2 muka mereka juga akan seiras dua ekoq peletup Altantuya tempohari, bertopeng penuh. Jalan cerita dah nak ke situ, TETAPI andaikata tilikan aku ini mengganggu siasatan, hahaha, sorry, aku bergurau saja.

Dan yang paling besar ialah kes Saiful vs Anwar. Ianya akan dibincangkan di mahkamah pada bulan Januari ini selepas diheret dari 2009. Budak yang tak reti sebut nama Allah dan tak reti besumpah dengan sempurna ini sibuk menayangkan gambaqnya kat Mekah masa zaman dulu2 seolah2 dialah manusia yang paling Islam sekali dalam Tanah Melayu. Kalau diikut laporan hospital, tiada kes yang boleh disabitkan. TETAPI, 4tahil kata ada. Bagaimana? Hanya <strike>Rosmah</strike> alam jin saja yang paham. Hahaha! Opps, jangan saman lagi. Melawak saja.

So, 2010 ini akan menyaksikan cerita2 lawak dari 2009 dibawak dan diwayangkan untuk kita semua sekali lagi. Dalam krisis ekonomi dunia yang tenat, dan tabung Petronas yang dah sejat, kita perlukan hiburan untuk mengubat luka di hati yang sakit, dan duit yang kurang di poket. RON (ROsmah Najib) merupakan duet terbaik di pentas lawak negara. Nothing much that we can do, so sit down, and enjoy the show.

Moga lawak tahun ini menjadikan rakyat lebih matang dengan tekad yang lebih kuat dalam membuat perubahan. Dalam masa yang sama, gelakkan juga diri kita 0sendiri. Sebab kitalah yang meletakkan badut2 tu sebagai pemerintah di Malaysia. Hahaha!!

Untuk memberikan komen / maklumbalas, sila ke:
http://jahilgoblog.net/?p=413
 

matkeri
 
http://www.jahilgoblog.net

Sumber Laman M@rhaen

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s