Ucapan MB Rakyat Perak

Mahkamah adalah bukan penyelesai masalah, dia boleh menafsirkan undang-undang tapi rakyatlah yang terbaik untuk menyelesaikan masalah di Perak.

Saya mengalakkan orang Islam berpuasa kerana hari ini 1 Jamadil Akhir yang disunatkan dalam Islam, diiringkan dengan solat Hajat dan berdoa.Mudah-mudahan dibuka hati kepada mereka yang berkenaan dan diberikan kepada mereka.

Pada masa ini banyak perkara tidak boleh dibuat. Saya mempunyai hubungan yang baik dengan semua orang, namun pagi ini saya dilarang untuk bersalam.

Hari ini macam-macam tidak boleh termasuk main belon.

Di Penanti aman kerana BN tidak bertanding, pagi ini kami dihalang untuk berkumpul dan berucap.

Saya rakamkan ucapan terima kasih kepada rakan media, NGO dan semua pihak dalam membantu program kerajaan Pakatan Rakyat.

Saya mengalu-alukan sesiapa ikut serta berdasarkan kemampuan masing-masing dan budaya serta agama sendiri.

Generasi akan datang akan menyaksikan apa yang dilakukan oleh tuan-tuan.

Saya mohon rakan media melaporkan berita secara baik dan akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang dilakukan. Kita ada sikap terbuka dengan rakan media.

dengan Kalimah nasrunminallah wafathun qarrib, saya merasmikan Program Puasa Sunat dan Mogok Lapar.

 

 

 

Dicatat oleh DRS. KHALIL IDHAM LIM di 10:55 AM 0 ulasan Pautan pada catatan ini

Dato Ngeh, BN mengamalkan Double Standard

Pengerusi DAP Perak kesal dengan tindakan pihak Polis yang double standard dalam bertindak. Misalnya, kata beliau bila ada petugas Pakatan Rakyat menayangkan CD Sidang DUN kita ditangkap. Sebaliknya BN bertindak dengan mencetak 50, 000 keping CD tanpa apa-apa tindakan oleh polis.

Beliau juga berharap BN dan pihak Istana menghormati kehendak rakyat supaya dibubarkan DUN.



Baca Seterusnya…

Dicatat oleh DRS. KHALIL IDHAM LIM

Leave a Reply

