Tanpa UMNO/BN, Malaysia Aman Damai… – malaysiakini

Maka hari ini terbuktilah pada seluruh rakyat Malaysia akan 1 perkara yang selama ini tak terlihat oleh ramai orang kebanyakan dan jugak orang-orang atasan.

Aku berada di Penanti sejak dari subuh tadi seawal jam 1 pagi lebih kurang. banyak tempat aku ronda. boleh dikatakan seluruh DUN Penanti aku pusing dengan geng-geng blogger dan apa yang kami lihat jelas dan terang.

Sejak dari subuh tadi, langsung tak ada langsung kekecohan, sikit pun tak dak insiden kalut macam yang selalu berlaku dalam pilihanraya baik DUN mahupun parlimen macam yang lepas-lepas.

Kali ni aman damai, DUN Penanti cukup-cukup tenang tanpa kehadiran UMNO/Barisan Nasiyonal. kalau tak percaya, korang bukaklah mana-mana blog baik pro Pakatan Rakyat mahupun pro UMNO/Barisan Nasiyonal dan korang carilah blog mana yang ada laporkan kejadian kekecohan di Penanti.

Sebab apa jadi tenang?

Sebab UMNO/Barisan Nasiyonal tak de kali ni. tanpa UMNO/Barisan Nasiyonal, anggota-anggota PDRM boleh bersenang-lenang, baik SB, JSJ, FRU, UTK atau mana-mana unit dalam PDRM bertugas dalam keadaan bersenang-lenang hari ni. rata-rata sangat-sangat santai hari ni.

Tak perlu kejar sana-kejar sini.

Air dapat dijimatkan, minyak dapat dijimatkan, tenaga dapat disimpan. Rilex…

Sebab apa jadi lagu ni?

Sebab UMNO/Barisan Nasiyonal tak ada.

Jadi dari apa yang kita lihat dan berlaku hari ini, jelaslah selama ini yang menimbulkan kekecohan ialah UMNO/Barisan Nasiyonal, bukan Pakatan Rakyat. bukti dah jelas dan nyata.

Maka dengan itu, dengan melihat pada apa yang berlaku hari ni, eloklah kita sama-sama membuat satu persepakatan demi keamanan negara Malaysia yang tercinta.

Tolak UMNO/Barisan Nasiyonal secara total dalam PRU-13 nanti. tanpa UMNO/Barisan Nasiyonal di Penanti, dah terasa betapa amannya kehidupan. tu baru di Penanti. kalau UMNO/Barisan Nasiyonal tak de terus di Malaysia macam mana?

Aku yakin Malaysia akan lebih aman, damai dan makmur tanpa UMNO/Barisan Nasiyonal di Malaysia.

Korang tak nak ke hidup aman, damai dan makmur?

Kalau nak, bulatkan tekad, tolak UMNO/Barisan Nasiyonal dalam PRU-13 nanti..!

Tak percaya ke? korang tanya sendiri la sape-sape yang ada di Penanti hari ni.

Aman beb..!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s