Cool dude!!

Tuutt.tutttt…tuuuuuuuuuttt…tepat 6.45 petang semalam hp teman berdering.

“Assalamualaikum yah…!!” Sayup2 terdengar suara anak teman yang sedang menuntut di Gombak, Haniff…

 

“Waalaikumussalam…apa khabo Niff?” Teman bertanya khabo..
 
“Baik..! Yah yah yah…Perak apa cerite?” Kelam kabut aje bunyinye…

“Kenapa pulak? Atok Wan OK je…!!” Selamba aje teman menjawab.

“Bukan pasal atok wan lah yah…pasal DUN Perak..kan hari ni dia orang bersidang!” Opps..hebat jugak anak teman ni…

“Hancus..!” Pendek aje jawapan teman.

“Kenapa? BN rampas kuasa ke?” Cemas bunyi suara anak teman tu…

 “Ha ah..speaker kene heret keluar…!! Ringkas aje jawab teman.

 “Dah jangka dah…habis lepas ni macam mana?” Ghimeh agaknye anak teman tu dengan keadaan sekarang di Perak…

 “Semua haram belakalah lepas ni…” Saja teman nak bagi hangat sikit.

 “Bila Haniff boleh ngundi yah?” Lain macam anak teman ni…

 “Bila Haniff 21 tahun..!” Jawab teman.

 “Amboi mak lamenye…kenapa 21?” Anak teman tu baru tingkatan 2…

 “Sebab 21 tahun tu kununnye umur orang dah matang. Dah boleh pikio dan buat keputusan sendiri.!!” Teman bagi penerangan sikit.

 “Tapi Haniff tengok..ada orang dah 60 tahun masih belum matang lagi?” Ehh…apa hal anak teman ni…?

 “Haniff baca dalam paper..orang 60 tahun ke ataslah yang ramai undi BN walaupun BN tak betul…apa cerita yah?”.. Alamak anak teman ni…

 “Betul lah tu Niff…ayah setuju 100% dengan Haniff…Tapi apa nak buat? Kawan2 Haniff macam mana?” Teman memberi perangsang.

 “Kawan2 Haniff semua sokong PAS…cekgupun sama.!” Ehem..

 “Wah hebat. Kirim salam kat dia orang semua. Jangan hangat2 taik ayam…!” Saja teman provoke sikit..

 “Insya’Allah…oklah yah kirim salam kat emak..jangan lupa hari Ahad ni datang bawak air kotak, phone card, milo, maggie, biskut, 100plus bla bala bla.. Assalamualaikum..!” Anak teman mengakhiri bicara..

 “Waalaikumussalam!” Ahhh leganye..kalulah dia tengok perangai Zambry dan BN dalam DUN tu…??

Sumber Kopitiam Bang Nan Blogspot

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s