Berapakah nilai RM2.7 juta?

 toyota_camry_lev6_2008_exterior_angularfront_640x480

Kalau korang bandingkan RM2.7 juta dengan RM1.8 juta, memang lah nilai RM2.7 lebih tinggi. Apa itu RM2.7 juta? Itu adalah jumlah kos belian kenderaan berjenama Camry yang akan di beli oleh Kerajaan Negeri Perak tanpa tolak cukai. Rujuk SINI

 

Wah pandai anak murid cikgu. Tahniah … esok boleh beli gula gula. Wakakaka
Ok ……. kita anggarkan, kenderaan Camry tu akan di gunakan untuk 5 tahun atau lebih.

Sekiranya kereta itu di gunakan di dalam tempoh 5 tahun, kita bahagikan jumlah tersebut dengan jumlah tahun, maka kita dapat belanja kos belian menjadi RM540,000 setahun.

RM540,000 setahun kita bandingkan dengan RM2.5 juta setahun, mana banyak?

Tentulah RM2.5 juta itu lebih banyak dan tahu kah anda apa yang di maksudkan dengan RM2.5 juta itu? Ia adalah kos senggara rumah Pak Lah di putra jaya. KLIK SINI.

Itu baru kos senggara rumah, belum yang lain lain lagi. So … .apa lah nilai RM2.7 juta itu berbanding dengan belanja yang korang keluar untuk rumah pak Lah … wakakakak …

Soal patriotik pulak … cuba bandingkan dengan Kereta kerajaan Negeri Sarawak. Rolls royce, bmw, jaguar dan macam macam lagi. Uhhhh … patriotik sungguh kerajaan Sarawak.

Weyyyy … .sudah la jangan bodohkan rakyat sampai cam tu. Korang jealous ke? Kalau tak jealous, korang jangan pakai kereta luar. Beli lah kereta Proton. Kitorang tak kesah pun.

Cuma kalau nak patriotik … suruh menteri jual kereta mewah diorang dan ganti dengan kereta Proton. Mahu ke dak?

Soal patriotik tak ada kaitan antara duit sendiri atau kerajaan, ia adalah jenama barangan itu sendiri. Kalau duit sendiri pun kalau beli kereta luar, dikira tak patriotik jugak … wakakakak

 

oleh No2Umno


Terkini : Selepas Kedah, Penang pun tak mau guna PROTON

KedahLaNie

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s