Eurocopter : Rakyat Semua Dah Tahu, Kerajaan Nak Tipu Lagi

Eurocopter : Bodoh nya kerajaan Malaysia

Kenyataan yang teramat bodoh dari Timbalan menteri Pertahanan di dalam menjelaskan bahawa pembelian Helikopter yang menelan belanja RM1.06 billion cuma berpandu kepada keterangan teknikal dan dokumentasi. Diorang tak pandang dan test drive pun?

Berita di bawah

There is no need to conduct a physical evaluation test on the Eurocopter EC-725 Cougar helicopter prior to purchasing it because the Royal Malaysian Air Force has the helicopter’s technical data and documentation.Deputy Defence Minister Datuk Wira Abu Seman Yusof said this Thursday in Dewan Rakyat when he explained the Government’s decision to purchase the 12 Eurocopter helicopters.

dia kata lagi …

“The procurement process is not the same as buying a car, whereby one test-drives it before deciding to buy. It’s completely different,” he added.

Korang bayang kan betapa mudah nya diorang beli helikopter macam beli ikan di pasar. Mentang mentang bukan duit bapak diorang, ingat nak belanja wang rakyat sesuka hati.

Komen DS Anwar di sini.

“This is not acceptable. This, to my mind, is the most shocking revelation that I’ve heard about the method of procurement by the Defence Ministry,” he said.

How can you allocate RM1.6 billion to buy Eurocopters presumed to be safe, the best, and state-of-the-art without having a look at the Eurocopters?” he said, while repeatedly emphasising the price.

Diorang ni nak terjerat dengan tipu helah sendiri. Kononnya nak gelembong rakyat seperti mereka beli kapalselam dulu. Tapi kali ni tak jalan kerana semua rakyat dah buka mata.

Dia ingat rakyat bodoh !!!?

 

‘Pandu uji’ lepas beli

Baca seterusnya di http://pinkturtle2.wordpress.com/2008/10/31/9823/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s