TKT MAHATHIR MULA MERAPU

Kemenangan DSAI di Permatang Pauh mula disebut oleh pemimpin Umno kununnya sudah dalam jangkaan mereka. Akan tetapi apabila kita membaca akhbar lama sepanjang kempen pilihan raya lalu, dengan jelas telah menunjukkan betapa angkuhnya mereka. Sehari sebelum pilihan raya akhbar dengan berani mengatakan yang sokongan pengundi telah kembali ke dakapan BN. Sekadar dua contoh;

Continue reading

MeRakyatKan Agenda Anwar Ibrahim 16 September 2008 Jadi PM

Anwar Ibrahim secara spontan berkata, “Kita Menang”, atau “We Won”, setelah keputusan P 44 Permatang Pauh pilihanraya kecil atau Bye-Election.

Sememangnya Anwar Ibrahim wajar kata, “Saya menang” atau “I won”. Sebab, dia yang bertanding. Dia yang berhadapan dengan tohmahan, herdikan, pengaiban, dan lain-lain penghinaan oleh pemimpin da jentera pilihanraya Barisan Nasional.

Continue reading

Kenapa Kakitangan Awam Dapat Bonus Kali Ini?

Tahniah kepada semua kakitangan awam kerana akan menerima bonus yang akan diberikan pada akhir tahun ini. Sudah tentu ia adalah berita yang cukup mengembirakan kepada semua kerana pada tahun lalu, kerajaan pimpinan Pak Lah telah menghentikan bayaran bonus kepada kakitangan awam dengan alasan kenaikan gaji ataupun penyelarasan semula gaji kakitangan awam telah memadai.

Continue reading

INI MESTI DIHALANG SDRA ANWAR

Bila mendengar AI berhujjah dengan Shabery Chik dalam debat ‘HARI INI MENUBUH KERAJAAN, BESOK HARGA MINYAK TURUN’, saya terkilan sedikit kerana AI tidak sempat menerangkan dengan mendalam kenapa menaikkan harga minyak tempatan dengan tinggi dan secara mendadak tersangat bahaya kepada perkembangan ekonomi kita. Mungkin disebalik mukanya yang bersahaja beliau masih memikirkan cubaan untuk menangkapnya sehari sebelum itu sebagai pretext untuk membatalkan debat itu.

Continue reading

Dah cakap dah..

Teman setuju bebeno dengan kenyataan Kuli ni.. UMNO must change, says Razaleigh. Satu je teman nak tambah…

Teman rasa UMNO dah tak boleh nak repair. Kereta buruk model lama. Ganti enjin body karat. Repair body enjin jatuh….serba tak kena. Ganti driverpun tak guna. Speed pun dah tak de…Yang perlu dibuat ganti kereta. Sekarang ni banyak model baru. Jual je besi buruk tu kat Nalla Karupan.

 

Atau…bagi je kat Ezam untuk dia simpan 6 kotak dia tu..
 

MERDEKA RAKYAT NEGARA PERKASA

Kiriman FirdausKopitiam Bang Nan

You don’t like Pak Lah.. just cross over!!

Apalah yang susah sangat puak-puak ni? Teman nak cakap ni…UMNO dan BN tu dah tak ada harapan dah. Tak guna nak ganti Pak Lah ke amende ke….nak ganti dengan sapa? Najib lagi teruk. Muhyidin tak dak teloq….Kuli…belum bertanding dah kojol kena cantas. Jangan buang masalah. Gerakanpun dah nak masuk PR…MCApun dan berura-ura nak tinggalkan BN. Kalau tak ada angin masakan pokok bergoyang beb…

Continue reading